Сапіжанська СЗШ І – ІІ ст.
Учитель: Петрук Л.М.
Брейн-ринг
І. Знайомство команд.
Команда 6 класу „Дружба”
Наш девіз: „Наша сила тільки в
згоді”
Команда 7 класу „Айвенго”
Наш девіз: ”Боротись, шукати,
знайти і не здаватись”
ІІ. Розминка
(Називається
перший рядок вірша, команди повинні продовжити його.)
-6 клас: „Чисте полум’я святить... (Тютчев „Весняні води”)
- 7
клас: „ Я стомивсь від ваших
сварок.... (Лонгфелло „Пісня про
Гайявату”)
ІІІ Відгадай, кому з героїв
належать ці предмети, назвати твір та автора.
-
Люлька (6 кл. Гайявата) (7 кл. Тарас Бульба).
-
- Щит (6 кл. Віщий Олег.), ( 7
кл. Айвенго)
ІV. Назвати жанр цих творів
6 кл.
„Хлопчик Місячний Сміх”, „Де метра і Персе фона” ( міфи).
7
кл. „Тарас Бульба”, „Мандри Гул лівера”.
V Назвати автора твору
„ Джон
Ячмінь”.
„Квартет”,
„Пісня
про віщого Олега”,
„Світязь”
VІ. Хто з персонажів потрапив не у
свій твір?
-
Олів’єр, Марсилій, Карл Великий, Рама.
-
Ахілл, Гектор, Зігфрид, Менелай.
-
Лакшман, Сіта, Бгарата, Самсон.
-
Олег, Ной, Ольга.
VІІ. Конкурс капітанів „Опиши
це...” Наприклад демонструється портрет Езопа, капітан описує:” Давньогрецький
байкар, засновник жанру байка”.
-
ілюстрація з зображенням Гуллівера;
-
портрет В Скотта;
-
ілюстрація із зображенням Андрія („Тарас Бульба”);
-
портрет О. Пушкіна.
VІІІ. Бліц – аукціон „Запитання –
відповідь”
-
У скільки разів жителі Ліліпутії були нижчі за Гул лівера?
-
Скільки синів було у царя Дашаратхи?
-
Волосся якого героя мало чудодійну силу?
-
Ім’я героя поеми Лонгфелло, що виголошує відому промову?
-
Що таке міф?
-
Що таке героїчний народний епос?
-
Батьківщина Стівенсона.
-
Кому присвячена балада „Світязь” А. Міцкевича?
-
Про кого так сказав Бабрій: „Він раб, але мудріший за вільних..”?
ПІДСУМОК.
ІХ. Назвіть
країну-батьківщину письменників.
І
Крилов, Р. Бернс, Р. Кіплінг, В. Скотт, Г, Андерсен, Д. Світ.
Х. Вгадати героя за його
описом.
-
За легендою його ім’я означає пророк, учитель.
-
Він казав:”Насамперед я цар, а вже потім брат, чоловік, син чи батько”.
-
Велетень майже триметрового зросту, захищений важкою бронею, мідним
наколінником та шоломом. І мав величезний щит за плечима, у руках тримав списа,
а перед ним йшов зброєносець (Голіаф).
-
Я лежав горілиць, і мої руки та ноги з обох боків так само, як і моє довге,
цупке волосся,- були прив’язані незліченними нитками до чогось на землі.
(Гуллівер).
Х. Теоретико-літературне лото.
Учні по
одному з команди одержують картки з визначеннями літературних понять. На столі
картки з відповідями, хто швидше складе лото зі слів.
(Гіпербола,
історичний роман, езопова мова, алегорія, рима, антитеза, повість, балада,
сатира, пауза).
ХІ. Домашнє завдання
-Інсценізація
уривка з твору.
ХІІ. Конкурс болільників.
-Презентувати власний міф, байку чи баладу.
-Намалювати
ілюстрації до вивчених творів.